אוטומציה בשנת 2021

אוטומציה בשנת 2021: מה צפוי לנו ולמה כל עסק חייב לעבור בשנת 2021 לאוטומציה שיווקית - עסקית? טנרדים באוטומציה לשנת 2021. הכל כאן!

שנת 2020 האיצה באופן משמעותי את השימוש באוטומציה שיווקית לחברות ועסקים, המשק הישראלי והבינלאומי צמא לחדשנות והתאמה לעולם הדיגיטלי חסר המעצורים.
התחזיות מציגות עלייה מתמשכת בביקוש וההשקעה הכספית עבור כלי אוטומציה רבים, שליטת הצ’אטים בוטים ברשתות החברתיות, יותר השקעה על התאמת האוטומציה למכשירים ניידים ועוד – אוטומציה 2021 בדרך לכל עסק בארץ ובעולם.

מהמלצה עסקית לחובה לכל עסק – אוטומציה שיווקית בשנת 2021

אם בתחילת העשור הקודם ההמלצה על אוטומציה הייתה מוגדרת “כלי לחיזוק” עבור החברות והעסקים, כיום עסק שמעוניין להתחרות בענף ופעמים רבות אף לשרוד בין מתחרים חזקים, יראה באוטומציה (בכל רמה שהיא) כחובה והכרחית.
כדי להבין את הכוח של האוטומציה השיווקית המסייעת באמצעות מערכות ייעודיות שונות לעסק ועד לחיבורים בין מערכות פנים וחוץ עסקיות, עליכם להסתכל על המתחרים שלכם בענף.
בעידן הנוכחי כל עסק מצליח משתמש בשירותי אוטומציה שיווקית לחיזוק היבטים עסקיים רבים: שיווק, קידום מכירות, שירות, תפעול ואפילו שירותי מזכירות – הכוח האמיתי של האוטומציה הוא ביכולת שלה לבצע מספר גדול של פעולות, ללא המתנה, ללא טעויות וללא הפסקה.

בראי מגפת הקורונה, שנת 2020 האיצה את הצורך בהמשך עבודה מרחוק ולעיתים במחסור של עובדים אנושיים, האוטומציה השיווקית שיחקה תפקיד משמעותי באמצעות מערכות אוטומציה שונות וחיבור בין מערכות שיאפשרו למערכות האוטומטיות לעבוד כמעיין לולאה בלתי נגמרת.
בשנת 2021 מומחי אוטומציה רבים צופים התחזקות משמעותית, פיתוחים חדשים ועדכונים רבים למערכות קיימות ודרכי עבודה שיאפשרו לתחום המתפתח של האוטומציה השיווקית להשתלט על כל ענפי המשק הישראלי והבינלאומי.
בדומה למהפכה התעשייתית, בעשור הקרוב הצפי לעסקים שאינם משתמשים ברמות הנמוכות עד הרמות הגבוהות של אוטומציה לעסק, אינו מזהיר ואף חברות ועסקים שלא ישתמשו בשירותי אוטומציה יאבדו לקוחות ואף יקרסו בדומה למפעלים וחברות בעבר שלא בחרו במודרניזציה, פעולות אוטומטיות וחדשנות עסקית.

שיווק רב ערוצי – סופו של עידן "מייל בלבד"

בעבר הלא רחוק שליחת מייל ללקוח (גם אם מדובר במייל אוטומטי מותאם) היה מספק עבור חברות רבות, עם האצת הפיתוח של האוטומציה השיווקית, כיום כבר לא מספיק מייל אחד ללקוח שיכול לקבל עדכון מותאם או כללי ממספר רב של פלטפורמות: מייל מותאם, SMS מותאם, הודעה מותאמת ברשתות החברתיות, תוכן ופרסומות בדף הנחיתה של העסק שלכם ועוד.
מספר רב של מערכות ואפשרויות אוטומטיות ושיווקיות יובילו אתכם לתאם מספר רב של נתונים דאטה: נתוני לקוחות, נתוני עסקאות, נתוני קשר עם הלקוח, מאפיינים וצרכי לקוח (אם המידע הזה ברשותכם) ועוד.
הצפי לשנת 2021 הוא גידול בהרחבת שירות האוטומציה פר חברה/עסק, כבר מספר רב של שנים שמנהלים בכירים ואף בעלי החברות והעסקים יודעים – ככל שחברה תגדיל את מערך האוטומציה השיווקית שלה, כך היא תוכל לשלוט בענף טוב יותר ולהפוך לשחקנית הבולטת, היעילה, העכשווית והרווחית ביותר.

האוטומציה תדאג להתאים טוב יותר את השיווק והמכירות שלכם

המשוואה הפשוטה שכל בעל עסק אמור להכיר בעל-פה: ככל שההתאמה בין צוותי ופעולות השיווק והמכירות טובה יותר, כך התשואות גבוהות יותר.
שיווק חכם הוא שיווק המשלב תהליכי שיווק ומכירה גם יחד, לתפקיד זה האוטומציה השיווקית נכנסת בקלות יחסית המסייעת לגורמי השיווק לעודד מכירה באמצעות כלי אוטומציה רבים.
באמצעות הגורם האנושי קשה מאוד להשיג התאמה טובה בין השיווק למכירות, לקראת שנת 2021 וכן במהלך העשור הנוכחי צפויה התמקדות בשיפור הביצועים של מערכות האוטומציה בכל הקשור לשיפור ההתאמה בין השיווק למכירות.

שלטון הבוטים: צ'אט בוט בפייסבוק, בוואטאפ, באינסטגרם וגם בטלגרם

בעוד שמערכות וותיקות כמו הניוזלטר ומערכות ה SMS  עדיין משחקות תפקיד שיווקי ניכר, ענף הצ’אט בוט ביצע קפיצה משמעותית בשנים האחרונות אודות לאפשרות ההטעמה של הצ’אט בוט בדפים העסקיים של החברות ברשתות החברתיות השונות.
חברות ועסקים רבים ואפילו אנשי ציבור משתמשים בשירותי הצ’אט בוט בפייסבוק, בוואטאפ, באינסטגרם ובטלגרם (שיווק שיח) – המטרה לספק מענה מהיר, ללא המתנה, בשיחה חכמה, מוגדרת וכזו התלויה בכללי הקהילה של כל רשת חברתית.
הצ’אט בוט בכל רשת חברתית יכול לאפשר לכם לעלות את רמת השירות שלכם, לאסוף נתונים על הלקוחות, לקדם את המכירות, לסייע לפן השיווקי, לתזכר על אירועים ומבצעים ואפילו לאפשר פעולות תפעול כדוגמת עדכון על רכישה אחרונה או הזנת נתונים ישירות מהצ’אט בוט אל מערכת ניהול הלקוחות בעסק שלכם.
ככל שקהל הלקוחות שלכם גדול יותר והמטרה שלכם להשיג ולשמר כמה שיותר לקוחות – כך תבחרו בכמה שיותר פלטפורמות להטמיע בהן את הצ’אט בוט שבנה עבורכם מומחה הצ’אט בוט שלכם.

שיפור שיח והעברת מסרים למשתמש כחלק משיפור יכולות האינטליגנציה המלאכותית (AI), ישפיע באופן ישיר על התקשורת השיווקית ללקוחות, מחקרים רבים עוסקים בצפי המראה כי האינטליגנציה המלאכותית תהפוך להיות שחקנית מכריעה בכל הקשור לחוויית הלקוח בעשור הקרוב.
בדומה לשיפור המתמיד של העוזרים האישיים בפלטפורמות השונות (עוזרים אישיים של גוגול ואמזון), כך גם הצ’אט בוטים צפויים להפוך להיות הכלי החזק ביותר בשנים הקרובות.
הצ’אט בוטים הופכים חכמים ומקצועיים יותר בכל שנה, מתכנתים ומומחי אוטומציה רבים מערכים שכבר בשנים הקרובות הצ’אט בוט הכתוב או הקולי ישתפר לרמה בה יהיה קשה להבחין בין שיח רגיל לשיח עם בוט.

משקיעים במובייל

כבר בשנת 2019 כל מחקר סטטיסטי הציג את ההשתלטות של המכשירים הניידים על המחשבים הנייחים, כל רבעון גדל מספק הצרכנים הקיימים והפוטנציאלים המשתמשים במובייל כמקור העיקרי לכל פעילות: גלישה וחיפוש מידע, העברת מסרים, צריכת תוכן וכמובן פעולות צריכה.
עקב השליטה האבסולוטית של המכשירים הניידים, התמקדות עיקרית בגישה לניידים היא קריטית עבור מומחי האוטומציה והעסקים המזמינים את שירותיהם: התמקדות בפרסומות בתוך אפליקציות, התראות בפוש, דפי מובייל מואצים, מערכות SMS אוטומטי לעסקים ועוד התאמות אוטומציה לצורך לשיפור חווית המוביל האוטומטית ללקוחות.
כלי האוטומציה השיווקית יאפשרו העברת מידע מותאם, ניתוח נתונים והצלחה אסטרטגיה שיווקית לפלטפורמות ניידות, איסוף מידע חשוב על יוזרים (כולל מיקום היוזרים), הסקת מסקנות ותבונות לצורך ייעול האסטרטגיה השיווקית במובייל הכולל תוכן אוטומטי מותאם לכל לקוח.

לחזור למשהו ספציפי?