טיפים למיפוי עסקי – שיווקי

רוצה להבין טוב יותר מה זה אוטומציה בשיווק דיגיטליאוטומציה בשיווק מקוון הינו תהליך שבו מתכננים סדרת פעולות בהליכים השיווקיים והפרסומיים של העסק שלך. בין אם זה תהליך ארגוני / עסקי – כמו ניהול לקוחות, ניהול לידים, ארגון מערכת CRM או תהליך שיווקי כמו שליחת אימיילים אוטומטיים  ללקוחות, שליחת סמסים באופן אוטומטי בהתאם להגדרות מאוד ברורות של תהליכים דיגיטליים שהוגדרו מראש.. לדוגמא לקוח שהגיע לאתר, הוסיף מוצר לסל אך לא רכש, יכול לקבל מייל או סמס לאחר תקופת זמן שנגדיר אותה מראש ובסמס אפשר לרשום לו שהוא לא סיים את הרכישה, אפשר לשלוח לו קופון למייל והשמיים הם הגבול באוטומציה!

אך לפני שמתחילים צריך לעשות מיפוי עסקי – ארגוני להבנת הבעיות של העסק, הבנה של התהליכים הארגוניים והדיגיטליים של האירגון או החברה בכדי לדעת היכן ניתן להכניס טכנולוגיה של אוטומציה בצורה האופטימלית והרלוונטית ביותר לייעול התהליכים הדיגיטליים בעסק:

טיפים למיפוי עסקי נכון

  • מקצוען יעשה את החיים קלים יותר לכולם, אם מדובר בתהליך מסובך תוכלו וכדאי להיעזר

במקצוען – תהיו כאלה ולא תצטרכו.

  • זהו מהם הערכים החשובים לעסק – כך המיפוי שלכם ידבר בצורה יעילה יותר עם הנתונים.
  • ראיינו את האנשים הרלוונטיים בזוגות או אחד על אחד, ראיונות בקבוצה יגרמו לחלק מהאנשים

לא לדבר או לא לרצות לחלוק על אחרים.

  • בראיון שאלו כל הזמן: איך? איפה? ולמה?

○                       איך מעבירים רב הזמן ולמה?

○                    איפה בתהליך אתם חוזרים על עבודה )רפפטיביות?( ולמה?

○                    האם אתם מדלגים על שלבים? ולמה?

○                    איפה נקודות הכאב שלכם? ולמה?

  • תהיו ספציפיים מאוד בעיקר במונחים טכנולוגיים:

4760532445ae4456abafa02.89414362 shutterstock 1062744086 300x300 - טיפים למיפוי עסקי - שיווקי○                    קובץ יכול להשתמע כאוסף של קבצים מסוגים שונים

○                    שליחת מסמך יכולה להיות במייל, לתוכנה, למדפסת ועוד.

  • הישמרו מהנחות מוצא שאינן נכונות – שלכם ושל המרואיינים! – במקצוע שלנו הנחה לא נכונה

בסוג של שדה יכולה לגרור טעות…

  • המשיכו לשאול שאלות עד שתגיעו לתשובה המוחלטת.
  • אמתו את תרשימי הזרימה שלכם מול מקורות אשר אתם סומכים עליהם וכמובן מול המשתתפים.
  • שאלות נוספות שיש לשאול:

○                    האם ישנם שלבים או תת שלבים שנראים מיותרים?

○                    האם ישנם שלבים או תתי שלבים שניתן לעשות בצורה יעילה יותר?

○                    מה מפעיל את התהליך? מה מאותת על סיומו?

אינטראקציות

  • חוק הודעת Cookie – הצגת הודעה כחוק למשתמש חדש.
  • הצעת משלוח חינם למשתמש שמנסה לצאת ובעגלה יש מוצרים.
  • איסוף מייל ממשתמש שצפה בשלושה עמודים פחות.
  • הצגת הצעה למוצר שעניין הגולש לאחר צפייה במספר עמודים.

לחזור למשהו ספציפי?