אוטומציה שיווקית לעסקים

שמעתם על אוטומציה שיווקית? אתם יודעים שהרבה עסקים ואנשים מהתחום שלכם מתלהבים מהעניין? אז להלן ההסבר שלנו – מהי אוטומציה שיווקית – עסקית.

תחילה, מה זה Marketing Automation ?

אוטומציה שיווקית – עסקית מתייחסת לחיבור מספר תוכנות ופונקציות לדבר שיעשה אוטומטית. למעשה אוטומציה של פעולות השיווק של העסק או אוטומציה של פעילות ארגונית מסוימת.

מחלקות שיווק רבות צריכות לעשות משימות חוזרות ונשנות כמו לשלוח הודעות דואר אלקטרוני מתוזמנות, להעלות פוסטים במדיה חברתית, לעשות העתק והדבר לנתונים ולמעשה הטכנולוגיה של אוטומציה שיווקית עושה את המשימות הללו קלות יותר, למעשה בתכנון קוד שיפעל אוטומטית.

המונח אוטומציה שיווקית או אוטומציה עסקית הפך בשנים האחרונות לשם דבר, לבאז בעולם הפרסום ובעולם העסקים שבו אנשים רבים וחברות רבות מחפשות תוכנות אוטומציה או אנשי אוטומציה שיוכלו לתת להם כלי שיווק דיגיטלי שדרוש להם לצמיחה והבנת עולם הדיגיטל טוב יותר.

נכון שהיה יותר נחמד שרובוט יעשה פעולות שיווקיות או ארגוניות בשבילך? שיווק אוטומטי הוא פתרון אידיאלי להפוך את חיי העבודה ליעילים יותר וקלים יותר בלי להרגיש שרובוט עושה את הפעולות הללו עבורכם.

מהו כלי האוטומציה השיווקית / האוטומציה העסקית?
בקצרה, המונח אוטומציה מתייחס לקוד או תוכנה שתעשה עבורך את פעולות השיווק שלך. המתכנת נועד לעזור לך לקבוע סדר עדיפויות ולבצע משימות שיווק שלך בצורה חכמה ויעילה יותר.

איך להשתמש באוטומציה שיווקית  – עסקית לקידום החברה שלך?

אלפי מנהלי שיווק בחברות הגדולות בעולם מסתמכים על שיווק בדוא”ל (Email Marketing) כדי להפיק תוצאות ולהמיר יותר. הם שולחים דו”אל ועוד דוא”ל עד שהם מפציצים את הלקוחות שלהם בעשרות מיילים שכבר הם הופכים לספאם. האם זה עובד? קשה לומר!

אך מה שכן אנו יודעים זה שאם לא עושים שיווק בדואר אלקטרוני בצורה חכמה אז אתם מבזבזים זמן יקר של כסף על משהו שלא מעניין את הלקוחות ואף מעצבן אותם, אתם יכולים לגרום ללקוחות לא לקנות מכם יותר כי הם יגידו שאתם מעצבנים אותם ולא ירצו לעשות איתכם שום פעולה עסקית בעתיד. למעשה, זה לא נשמע כמו תוכנית שיווק אפקטיבית שתביא לכם עוד לקוחות או רכישות. זו הסיבה שצריך לעשות מערכת אוטומציה שיווקית אשר תאפשר לך לטפח ולטפל בלקוחות בתהליך הקנייה כולו, תספק מערכת הודעות מיילים ממוקדת מאוד ומותאמת אישית לכל סוג לקוח, אנו מאמינים כי מערכת אישית כזו תגרום ללקוחות להישאר עדכניים ורלוונטים עבורכם לאורך זמן.

לדוגמא לעבודה עם אוטומציה דרך אימייל:

  • מייל 1: שליחת קבלה / חשבונית בדואר האלקטרוני באופן אוטומטי
  • מייל 2 לאחר שבוע: שליחת מכתב תודה בדוא”ל + הצעת מחיר למוצר נוסף
  • מייל 3 לאחר שבועיים: ביצוע מעקב לרשימת האנשים שקנו מוצר נוסף, ניתוח מי קרא את המייל וכך ניתן לגבש פעולות שיווק נוספות.
  • מייל 4: צוות המכירות שלך יקבל עדכונים שוטפים מי קנה, מי קרא, עם מי צריך לדבר כדי שיוכלו להמשיך ולעקוב אחרי הלקוחות 24/7 בתהליך הקניה הנוספת.

21198629165ae4308a508c58.56940934 shutterstock 701113744 300x214 - אוטומציה שיווקית לעסקיםכמו כן, תנסו לשים את עצמכם בנעליים של לקוחות פוטנציאליים. אם אתם תקבלו עשרות מיילים בתקופה קצרה מעסקים על מוצרים או שירותים שלהם הייתם ממשיכים לקנות? תחשבו שכמו המיילים שלכם הם מקבלים הפצצות של מיילים של לקוחות אחרים. מה גם, שהמיילים שאתם שולחים להם הם כלליים מאוד ולא אישיים.

באוטומציה אפשר לעשות מיילים אישיים, לפחות שירגישו מייל אישי ממכם. אפשר להתאים את המייל ואתם תחליטו כיצד תיראה האינטראקציה עם הלקוחות. זה הרבה יותר סביר שיסמכו עליכם בצורה האישית. ובסופו של דבר סביר יותר שיקנו ממכם.

זהו על קצה המזלג מהי אוטומציה שיווקית – עסקית דרך מיילים וכיצד זה יכול לסייע לכם.

כמשווקים דרך כלים אוטומטים אנו יכולים לומר לכם שזו הדרך הטובה למקד את אנשי הקשר שלך ורשימות התפוצה בכדי לשלוח להם תוכן אשר מבוסס על ההתנהגות שלהם.

אתם נותנים להם את המידע הדרוש להם, מתי שהם רוצים בכך. בצורה זו אתם מקלים על החלטות הרכישה שלהם ושיעורי ההמרות שלכם יעלו.

לעשות או לא לעשות באוטומציה שיווקית

לעשות: לשלב שיווק אוטומטי ביחד עם אסטרטגיית השיווק של העסק

לכל עסק יש תוכן בעל ערך שמתאים לצרכים וללקוחות שלו, זה לא אמור להשתנות גם אם מתחילים להשתמש באוטומציה שיווקית. להפך, זה אמור לייעל את ההתקשרות עם הלקוחות כי ניתן לספק להם תוכן או שירות שהם נדרשים לו בדיוק בזמן הנכון ובמקום הנכון.

לא לעשות: לא לדבר עם לקוחות באופן כללי

אף אחד לא אוהב ספאם או הודעות כלליות. לקוחות אוהבים פנייה אישית ועם אוטומציה שיווקית ניתן לשלוח הודעה מותאמת אישית לכל רשימת תפוצה שתבחר. בצורה זו לא ימחקו את הדואר האלקטרוני שתשלחו או לא יסמנו אתכם כדואר זבל לא רלוונטי.

לעשות: לשלוח תוכן ממוקד לקהל מצומצם

באוטומציה יש לך אפשרות לספק לקהל גולשים את התוכן הישיר שהם מחפשים. תחשבו על הלקוח..אם כבר הוא הוריד מגזין שלכם בנושא מסוים והוא אהב את מה שהוא קרה, הדואר האלקטרוני הבא צריך להיות באותו נושא, אם תשלחו נושא אחר יכול להיות שהוא פשוט לא יקרא ולא יתעניין בו..האם זה לא יותר אפקטיבי להמשיך שרשרת מיילים באותם נושאים כדי שהלקוח ימשיך לקרא עוד ועוד בנושא שהוא אהב? ייתכן שבהמשך הוא יהפוך ללקוח פעיל וירכוש מהעסק שלכם יותר. עם אוטומציה שיווקית ניתן לעשות בדיוק את זה.

לא לעשות: אסור לשכוח את הלקוחות שלך

חברות רבות מתמקדות בהבאת לקוחות חדשים, ליצירת הכנסה חדשה..אך למעשה שוכחות את כל אלפי הלקוחות הקיימים שכבר רכשו מהם. קבוצת לקוחות אלו כבר מכירה את העסק והמוצרים ושווה להשקיע בהם את כל המאמצים בכדי שיקנו עוד. זה הרבה יותר קל למכור למישהו שכבר רכש ממך לפני. שמירה על לקוחות קיימים הוא חלק משמעותי וחיוני בהצלחה של עסק. טיפוח לקוחות על ידי שליחת תוכן ממוקד ואישי יעודד את הלקוח להמשיך לרכוש רק ממכם. כמו כן, שליחת תוכן שיציג את העסק כמומחה בתחומו יעיד על מנהיגות, יצירתיות, הבנה בתחום וישפר את המעמד של העסק בעיני הלקוחות.

לסיכום על אוטומציה שיווקית:

2975553345ae44523738054.65834228 shutterstock 1038812806 300x300 - אוטומציה שיווקית לעסקיםשיווק באוטומציה היא כלי טיפוח חדש יחסית בעולם הפרסום. באוטומציה אנו נמנע מגישה כוללנית ללקוחות וננסה להתאים תוכן באופן אישי, רלוונטי ומדויק מבחינת תזמון. נוכל להציע ללקוחות את מה שהם מחפשים בדיוק, ואפילו דברים טובים יותר ממה שהם מחפשים. על ידי יישום תוכנה אוטומטית או הטמעת קוד אוטומטי תהליכים אלו הופכים להיות קלים יותר. ניתן לבצע מטרות שיווק בצורה קלה ומהירה.

אוטומציה שיווקית לוקחת חלק פעיל בשלבי ההמרה של לקוחות ולכן חשוב להכניס אותה כחלק מאסטרטגיית השיווק הגדולה. שיווק אוטומטי יוכל להוביל את צוות המכירה שלכם לסגור בהצלחה עם לקוחות חוזרים, ולייעל את תהליך החשיפה למבקרים שלכם.

בעזרת אוטומציה שיווקית – עסקית תוכלו לדעת איזה תוכן הלקוחות שלכם קוראים, איזה תוכן הם מורידים, כיצד הם מגיבים להודעות האימייל שלכם, כיצד הם נעים במשפכי המכירות שלכם. בכל שלב תוכלו לפקח ולמדוד את מערכת האוטומציה השיווקית שלכם ותוכלו לעשות אופטימיזציה לקבלת תוצאות טובות יותר.

על ידי מינוף אוטומציה שיווקית לעסקים רבים בשנה האחרונה ראינו תוצאות מדהימות. אנו ממליצים לפנות אלינו כדי שנוכל לבדוק את העסק שלכם ולדעת כיצד להתאים לו מערכת אוטומציה שיווקית שתתאים למטרות השיווק שלכם בצורה גמישה.

לחזור למשהו ספציפי?