מה זה משפך שיווקי וכיצד אוטומציה יכולה לסייע?

שיטת המשפך השיווקי מובילה את הלקוחות מתשומת הלב הראשונית אל ביצוע הרכישה בפועל, איך זה עובד? כיצד התפתח המשתמש ללקוח מתוחכם המצריך מכם להתקדם לכלים שיווקיים מתקדמים? וכיצד אוטומציה שיווקית תעזור לכם לממש את טכניקת המשפך השיווקי?

משפך שיווקי: מושכים לקוחות ומגדילים מכירות

כדי להצליח בעסקים ישנן שיטות וטכניקות שיווקיות שונות שעובדות כבר עשרות שנים, התקדמות טכנולוגית ותפיסתית יצריכו מכם להתאים את עצמכם ואת העסקים שלכם לצורך מימוש הטכניקה הנבחרת.
ניהול השיווק הוא תחום רחב, אחת השיטות הטובות ביותר הניתנות להתאמה בכל גודל של עסק, פרויקט, מוצר או מותג חדש וקיים – טכניקת המשפך השיווקי.

משפך שיווקי - שלבי תהליך:

חשיפה – השלב הראשון והקריטי ביותר לפני פעולת הרכישה, באמצעות פעולות שיווקיות שונות חושפים ומושכים את הלקוחות למוצרים ושירותים חדשים או קיימים ויוצרים מודעות וקיימות עסקית, ככל שהכלים השיווקיים שלכם מתקדמים יותר כך תוכלו להעלות את כמות החשיפות ולצמצם את מספר האנשים שנחשפו אך לא נמשכו למסר שהועבר.
עניין – לאחר שהצלחתם למשוך את הלקוחות השלב השני הוא לעורר סקרנות וייחודיות באמצעים טקסטואליים או ויזואליים שונים אודות המוצר/השירות, העברת המסר בכלים שיווקיים נכונים יאפשרו גילוי עניין.
סקרנות והבעת רצון – בשלב השלישי, לאחר שהלקוח נחשף והביע עניין, מתעורר בלקוח יצר הסקרנות התלויה ברמה השיווקית אותה אתם מציגים. אם הצלחתם להציג את כל היתרונות עבור המוצר/השירות שלכם, הלקוח בדרך הנכונה לפעולה.
רכישה – בשלב האחרון הלקוח השתכנע לשקול את פעולת הרכישה, הצגת אפשרויות כמה שיותר מגוונות ונוחות לצורך הרכישה יסייעו ללקוח בתהליך קבלת ההחלטות. בסיום ההתלבטות הנקודה אחרונה במשפך השיווקי היא ביצוע פעולת הרכישה.

השיטה אותה השיטה, הלקוחות לא אותם הלקוחות

מומחי שיווק ומכירות ידעו להגיד לכם שעידן התמימות הצרכנית כבר לא קיים בקרב פלחי אוכלוסייה רבים, הלקוחות של העידן הדיגיטלי נבונים יותר, אינם נמשכים למידע בקלות ועל עסקים וחברות מכל התחומים ובכל הרמות – להשקיע משאבים וכלים שיווקיים מתקדמים, כדי לשפר את הסיכויים למשיכת תשומת הלב של הלקוח ובסופו של דבר להניע לפעולה.

מדוע שיטת המשפך השיווקי מובילה לתוצאות שונות בקרב עסקים זהים או שונים? התשובה פשוטה, הכלי השיווקי איתו משתמשים.
בעידן דיגיטלי בו האוטומציה צוברת תאוצה אדירה, שימוש בבאנרים ופרסומות פשוטות יוביל לאחוז הצלחה נמוך יחסית של השיטה ושיטות רבות נוספות.
לצורך שיפור כל שיטה שיווקית ולהתחרות בצורה יעילה מול המתחרים שלכם בענף, יש להתאים את מערכות האוטומציה השונות אל העסק שלכם ולשפר את סיכויי ההצלחה שלכם.

כלים למשפך שיווקי? אוטומציה שיווקית!

חברת “Marketing Automation” מקבלת פניות רבות מגורמים עסקיים ממגוון ענפים במשק, עיקר האתגר של מרבית הפונים היא העדר הידע על כלים שיווקיים מתקדמים למימוש הטכניקות השיווקיות שעובדות.
אם לפני עשור האוטומציה השיווקית הייתה זמינה בעיקר לחברות והתאגידים הגדולים, בשנים האחרונות כמעט כל עסק בישראל ובעולם יכול להרשות לעצמו מערכות אוטומציה כדי לבנות מחלקה אוטומטית שלא נחה לרגע ומסייעת לפעולות השיווקית, המכירות, שירות הלקוחות ואפילו לפעולות תפעול שונות.
באמצעות מערכות אוטומציה וקישור בין מערכות קיימות או חדשות, האוטומציה השיווקית תאפשר לכם לממש את שיטת המשפך השיווקי ושיטות שיווק נוספות המתאפשרות רק באמצעות כלים שיווקיים מתקדמים.

משפרים את סיכויי המכירה עם קישורים ומערכות אוטומציה

עולם האוטומציה נע בין קישור בין מערכות שונות (פנים וחוץ ארגוניות/עסקיות) כך שמערכת תבצע פעולה מול מערכת אחרת וללא התערבות עובד אנושי, לבין מערכות אוטומציה ייעודיות המסייעות לעסק שלכם לקדם מכירות, להוביל מהלכים שיווקיים וכן לסייע לשירות ולתפעול העסק.

מערכת פופולארית לדוגמה היא הצ’אט בוט של הפייסבוק (ניתן לשלב צ’אט בוט גם ברשתות חברתיות נוספות), צ’אט אוטומטי המנהל שיחה עם משתמשים בדף הפייסבוק העסקי שלכם ומאפשר לפנות לקהל לקוחות ללא הגבלת כמות, ללא המתנה ובתשובה אוטומטית המסייעת לשפר את הסיכוי לפתח עניין ולפעול למכירה, בקרב קהל לקוחות שנוטה לאבד סבלנות במהירות.
המערכת מאפשרת לפלח את הלקוחות, להגביר את החשיפה, למקד עניין בהתאם לצרכים השיווקיים שלכם והרצונות של הלקוח שמשוחח, ולבסוף להוביל לאתר שלכם לרכישה מהירה ונוחה.
מערכת נוספת היא ניוזלטר, מיילים שיווקיים הנשלחים ללקוחות שנרשמו לתפוצה ומעודדים חשיפה ורצון לרכישה בקרב קהל לקוחות רחב.
בהתאם לעונות וקמפיינים שונים תוכלו לשפר ולמקד ניוזלטרים ללקוחות מוגדרים.
כדי להשלים מערכות שונות ולשפר את מסע הלקוח, תוכלו לבחור גם במערכת SMS המספקת אפשרויות חשיפה למבצעים ומוצרים חדשים בקרב תפוצת המספרים הניידים של הלקוחות, מלבד עידוד הרכישה המערכת תוכל לסייע בשיפור השירות והתפעול עם עדכונים אישיים שונים (לדוגמה: תור או שולחן שהוזמנו).
כדי להקל על שלב הרכישה מומלץ לשלב בדף הנחיתה שלכם מערכת סליקה נוחה ולאפשר שליחת קבלה ופרטי רכישה באופן אוטומטי לדוא”ל הלקוח.
צרו קשר עם מומחה האוטומציה של חברת “Marketing Automation” ונוכל לאפשר לכם להתמודד עם שוק תחרותי, אתגרי ודיגיטלי.

לחזור למשהו ספציפי?