אוטומציה בעידן החדש

דרכי ההתנהלות בעסקים העכשוויים בנושאים אקוטיים כמו מכירות ושירות לקוחות הם שונים באופן מהותי מאופן ההתנהלות שהיה עד לפני כמה שנים. יש שני גורמים עיקריים שהובילו לכך, האחד הוא שינוי מגמת הקניות של הציבור מ – off line  ל – on line . במקום לבזבז שעות על שופינג במרכז העיר ובקניונים, אנשים מעדיפים לשוטט באתרי האינטרנט בשעות הפנויות שלהם הן באמצעות המחשב והן באמצעות הסמרטפון וכך לרכוש את הפריטים הנחוצים להם. במהלך תקופת הקורונה וגם לאחר מכן כמות הקניות באינטרנט רק עלתה בהתמדה. הגורם השני הוא חדירה מאסיבית של אוטומציה לכל רבדי הפעילות בכל חברה ויש לכך השלכות חיוביות על העובדים, הלקוחות ועל צורת ההתנהלות העסקית ביום יום. 

מנהל עסק שמעוניין לצעוד קדימה ולהיות חלק מקהילה עסקית שפועלת בדרכים חדשניות עם הקידמה, אמור לבצע כמה פעולות כדי להגיע ליעד. הצעד הראשון הוא לתאם עם מומחה של בניית אתרים לעסקים את הקמת אתר האינטרנט של החברה שיהיה מודרני, מעוצב ובעל כל הקטגוריות הנחוצות. המטרה היא שהגולש יתרשם מההיצע הרב של המידע ושל המאמרים וכך הוא יישאר פרק זמן ארוך בתוך האתר ויכיר אותו לעומק. השלב השני הוא ליצור באתר אוטומציה אוטומטית שתאפשר לקהל להיות בקשר עם החברה באמצעות צ’אט בוט אשר יסייע לו בכל השאלות הבסיסיות שלו. 

בחירה של אוטומציה 

כל עסק זקוק לאוטומציה התואמת את הצורך המדויק שלו. לכן כאשר מעוניינים לשדרג את ההתנהלות מול הלקוחות עובדים עם חברה מובילה בתחום זה והצוותים המקצועיים שלה מבצעים סיעור מוחות עם מנהלי החברה כדי להבין את הצורך המדויק. הם רואים היכן יש כשלים בשירות הלקוחות היום יומי אילו מקרים חוזרים על עצמם ובאילו נקודות הלקוחות אינם מרוצים. כמו לדוגמה אי עמידה בלוח הזמנים של האספקה, כשל בהעברת המסרים ללקוחות, אי העברת חשבוניות ועוד. 

הכנה של מהלכים חדשים בחברה 

בהתאם לכך מכינים את המהלכים החדשים שיפעלו באופן אוטומטי על פי תרשימי הזרימה הנחוצים. מכינים לבוט שורה של שאלות שעליהן הלקוח אמור לענות, כמו הפרטים שלו או מספר ההזמנה כדי לתאם משלוח. בהתאם לשאלות, קו אוטומציה יעניק גם את התשובות הרלוונטיות וכך הלקוח יבין באופן מדויק את הלך הדברים. 

הכלים האוטומטיים שמייצרים באמצעות אוטומציה גם מטפלים בלידים וכך חוסכים לחברה כספים בהתנהלות השוטפת וגם בכוח אדם. מעבר לכך הדברים מתרחשים במהירות והמנהלים מקבלים דיווחים מלאים על כל הדיאלוגים באמצעות הבוט כך שהשליטה והבקרה היא מלאה ובכל זמן. 

עם הפנים לעתיד 

העתיד כבר כאן ושירותי אוטומציה משתכללים כל הזמן. זו הסיבה שחברות רבות מבינות שעליהן לקדם את עצמן בדרכים החדשניות ולכן שוכרות את שירותיה של חברת אוטומציה שיוצרת מהפכים חיוביים גם ברשימות הדיוור ובמערך האוטומטי של שירות ההודעות. 

לחזור למשהו ספציפי?