למידה של בני נוער

החופש הגדול זו תקופה מצוינת להעסיק את הנוער בנושאים שונים, במקצת מהם הם ייהנו מההשתוללות ומהבילויים ובמקצת מהם הם יחוו למידה שתעצים אותם. החופש המתוק הוא אוסף של ימי שמש אין-סופיים, ללא שיעורי בית ורצון להרפתקאות. אבל כהורים, אנחנו גם יודעים שיותר מדי זמן פנוי יכול להפוך במהירות לשעמום ולכן אפשר לחשוב על דרכים שונות כדי למלא את ימי החופשה ברעיונות מקוריים ומועילים.

אחת הדרכים המומלצות היא לעודד את בני הנוער שלכם לחקור את תחומי העניין והתחביבים שלהם. בין שזה ציור, נגינה בכלי נגינה, או למידה של תחומים מסקרנים הקשורים למסכים שבהם הם מגלים ידע שהולך ומתעצם עם השנים. בחופשה יש להם אפשרות לשחק לאורך שעות במשחקים על שולחן גיימינג וגם להירשם לסדנאות או לשיעורים בנושא אוטומציה כדי שהם יוכלו לאט לאט לבצע פרויקטים קטנים שעשויים לצמוח לפרויקטים בהיקפים גדולים מאד.

למידה ויזמות בכל עת 

אם למתבגר יש כישרון ליזמות, חופשת הקיץ יכולה להיות זמן מצוין לטפח את הרוח הזו. עזרו להם לתכנן רעיונות עסקיים, ליצור תוכנית עסקית ולתמוך בהם בהשקת המיזם שלהם. זה יכול להיות כל דבר מהפעלת דוכן לימונדה ועד פתיחת חנות מקוונת. זה לא רק יעסיק אותם, אלא גם ילמד אותם כישורי חיים יקרי ערך.

אוטומציה היא המחר 

הנערים המתבגרים מסוגלים לבצע פעולות רבות ומתוחכמות במחשב, באופן קליל כיוון שהם קולטים את המשימות במהירות. זו הסיבה שרבים מהם לומדים בימי הקיץ אוטומציה. בהתאם להדרכה שהם מקבלים הם מתחילים לרשום תסריטים מסקרנים לבוטים כדי שהלקוח מהצד השני ייהנה ממשוב שתואם את השיחה שמתנהלת. כיוון שגם בני הנוער הם לקוחות, קל להם לחבר את התסריטים הנכונים וכך לשמר את הלקוחות הקיימים ולהעניק שירות יוצא דופן ללקוחות החדשים. 

עיסוק בשירות קהילתי לא רק עוזר לבני נוער לפתח תחושת אחריות אלא גם מטפח אמפתיה ומודעות חברתית. עודדו אותם לחפש אפשרויות התנדבות המתאימות לתחומי העניין שלהם. בין שמדובר בסיוע במקלט לבעלי חיים מקומי, בארגון אירוע התרמה או בהדרכת ילדים צעירים יותר, התנדבות יכולה להיות חוויה מספקת, מחנכת ומעשירה לבני נוער.

לימוד אוטומציה שיווקית יפתח לבני הנוער את הדלת אל המחר, כיוון שהם יבינו כיצד הם אמורים לנהל משימות. הם ירכזו לעצמם את המידע, יהיו בפוקוס, יכינו צ’ק ליסט, לוח זמנים וכל היערכות נוספת אשר נדרשת למילוי המשימה. לאחר שהם סוגרים את כל המעטפת, ניהול המשימה בפועל כבר יהיה בקלות. דרך למידה של אוטומציה הם ידעו גם בתחומים אחרים בחייהם כצד לנהל את המשימות השונות הן הפשוטות והן המורכבות. 

זה הזמן להיחשף לתחומים חדשים 

חופשת הקיץ היא הזדמנות מושלמת לבני נוער לחקור נושאים או כישורים חדשים שאולי אינם חלק מתוכנית הלימודים הרגילה שלהם. העניקו להם הכוונה להירשם לקורסים מקוונים או סדנאות שמתאימים לתחומי העניין שלהם. 

לחזור למשהו ספציפי?